szkoła odpowiedzialna cyfrowo
zespół szkół Technicznych
7 obszarów Szkoły Odpowiedzialnej Cyfrowo:
- Dostęp do aktualnej i rzetelnej wiedzy o nowych technologiach
i problemach wynikających z ich nadużywania. - Kreatywne i bezpieczne włączenie technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces edukacji.
- Podejmowanie działań w zakresie profilaktyki e-uzależnień oraz działań edukacyjnych zmierzających do redukcji szkód wynikających z korzystania z zasobów sieci.
- Wspólne wypracowanie i wdrażanie zasad używania zasobów sieci na terenie szkoły.
- Tworzenie kultury świadomego bycia poza siecią.
- Nauka kompetencji przyszłości.
- Realizacja projektów odpowiedzialnych społecznie.
Jakich rezultatów się spodziewamy:
- Pozytywny wpływ na samopoczucie psychiczne i fizyczne oraz relacje z innymi uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Zbudowanie wśród społeczności szkolnej prawdziwego obrazu nowych technologii opartego o rzetelną wiedzę.
- W szkole wdrożone są wspólnie wypracowane zasady higieny cyfrowej.
- Nowe technologie są regularnie wykorzystywane przez szkołę podczas zajęć z uczniami.
- Szkoła profesjonalnie wspiera w rozwiązywaniu problemów e-uzależnień oraz realizuje działania profilaktyczne.
- Wyłonienie liderów cyfrowych oraz twórców kreatywnych treści internetowych.
- Szkoła kładzie nacisk nie tylko na rozwój kompetencji cyfrowych, ale również kompetencje miękkich.
- Szkoła wspiera tworzenie kultury bycia poza siecią – zapewniającej balans alternatywy dla świata cyfrowego.
- Członkowie społeczności szkolnej współpracują z innymi instytucjami na rzecz lokalnej społeczności.
Projekt “Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2024/2025, tj. pkt.4.
(Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej)