W dniach 27-28 lutego 2023 delegacja z naszej szkoły w składzie: Dorota Kieliba i Ewa Szpot odwiedziła Ozel Anamur Ugur Anatolian High School w Turcji – szkołę partnerską w projekcie Erasmus „Flipped Classroom”.
Ponieważ jesteśmy w połowie projektu, większość czasu wizyty upłynęła na podsumowaniach. Omówiliśmy rezultaty już zakończonych działań, zaprezentowaliśmy stronę internetową wykonaną przez uczniów ZST oraz stronę naszego projektu na platformie eTwinning. Wymieniliśmy się dobrymi praktykami na temat tego, które z poznanych na szkoleniach narzędzi sprawdzają się na naszych zajęciach znbsp;uczniami. Przedyskutowaliśmy pomysły na dokumentowanie lekcji, zwłaszcza nagrywanie filmów wideo. Wstępnie zaplanowaliśmy kolejną mobilność, w której wezmą udział uczniowie.
W części szkoleniowej poznaliśmy turecką platformę edukacyjną Metodbox, którą nasi gospodarze używali podczas pracy zdalnej, oraz – pewne jej elementy – obecnie. Dzięki tej platformie mogą się kontaktować uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i rodzice. Uczniowie mogą korzystać z różnorodnych materiałów edukacyjnych dla wszystkich przedmiotów, monitorować swoje postępy w nauce, rozwiązywać zadania itd. Poznaliśmy też narzędzie compute.it ułatwiające zrozumienie działania podstawowych algorytmów używanych w programowaniu.
W przerwie między zajęciami zwiedziliśmy szkolę, porozmawialiśmy z nauczycielami i uczniami, obejrzeliśmy różne pracownie.
W wolnym czasie odwiedziliśmy starożytne miasto Anamurium, jaskinię Kosekbuku, Zamek Mamure oraz plantację bananów i truskawek.
Ponieważ jesteśmy w połowie projektu, większość czasu wizyty upłynęła na podsumowaniach. Omówiliśmy rezultaty już zakończonych działań, zaprezentowaliśmy stronę internetową wykonaną przez uczniów ZST oraz stronę naszego projektu na platformie eTwinning. Wymieniliśmy się dobrymi praktykami na temat tego, które z poznanych na szkoleniach narzędzi sprawdzają się na naszych zajęciach znbsp;uczniami. Przedyskutowaliśmy pomysły na dokumentowanie lekcji, zwłaszcza nagrywanie filmów wideo. Wstępnie zaplanowaliśmy kolejną mobilność, w której wezmą udział uczniowie.
W części szkoleniowej poznaliśmy turecką platformę edukacyjną Metodbox, którą nasi gospodarze używali podczas pracy zdalnej, oraz – pewne jej elementy – obecnie. Dzięki tej platformie mogą się kontaktować uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i rodzice. Uczniowie mogą korzystać z różnorodnych materiałów edukacyjnych dla wszystkich przedmiotów, monitorować swoje postępy w nauce, rozwiązywać zadania itd. Poznaliśmy też narzędzie compute.it ułatwiające zrozumienie działania podstawowych algorytmów używanych w programowaniu.
W przerwie między zajęciami zwiedziliśmy szkolę, porozmawialiśmy z nauczycielami i uczniami, obejrzeliśmy różne pracownie.
W wolnym czasie odwiedziliśmy starożytne miasto Anamurium, jaskinię Kosekbuku, Zamek Mamure oraz plantację bananów i truskawek.